مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان وعده داد:

بهره برداری ازفاز نخستشهرک حمل و نقل سال دیگر



 صبح ساحل ، اقتصادی -  مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان در خصوص شهرک بزرگ حمل و نقلی کشور که در مجاورت بندر شهید رجایی چندسالی است که در حال احداث است وعده داد:فاز نخست این شهرک به مقیاس 50هکتارشامل پارکینگ ها، محل استقرار شرکت ها و راههای دسترسی در سال آینده  وحتی زودتربه بهره برداری می رسد.  کوروش جهانبخش در نشست خبری احداث این شهرک را ضرورت دانست و با تشریح فرایند احداث این شهرک توسط بخش خصوصی اظهار داشت: این شهرک در سه فاز در دست احداث است و  در هر فاز 50 هکتار آن آماده بهره برداری می شود. وی در پاسخ به صبح ساحل مبنی برچگونگی خدمات دهی به رانندگان ، با توجه به افزایش حجم وسیعی از خودروهای ورودی درپایانه فعلی واینکه آیا این پایانه ظرفیت این حجم خودرو رادارد؛  تشریح کرد :با افزایش حجم ترافیک، ایجاد شهرک بیش از پیش ضرورت دارد و در حال حاضر با اقدامات بسیار خوبی که صورت گرفته است توقف ناوگان در پایانه کمتر از 5 دقیقه است وبه طور متوسط کمتر از یک ساعت به محل بارگیری اعزام می شوند. جهانبخش معطلی رانندگان را مربوط به خدمات رسانی ندانست و افزود: معطلی رانندگان در برخی از زمان ها به دلیل کمبود بار بوده و خدمات رسانی با بهینه سازی و توسعه فعالیت ها مناسب سازی شده است. وی افزود : نه تنها این شهرک باید راه اندازی شود بلکه احداث شهرک ترانزیت نیز در دستور کار قرار دارد. مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان در خصوص مجتمع های بین راهی هم گفت : 17 مجتمع بین رفاهی برای رفاه رانندگان تاکنون به بهره برداری رسیده و 19مجتمع نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب درحال ساخت است و این در حالی است که در گذشته نه چندان دور تنها شش مجتمع در هرمزگان وجود داشت. جهانبخش همچنین از نصب 10 دستگاه دوربین کنترل نظارتی آنلاین در بزرگراهای استان خبرداد و گفت: 15دستگاه تردد شمار برخط نیز در 26 محور، داده های ترافیکی و تردد را بطور آنلاین رصد و گزارش می کنند. وی افزود: هشت دستگاه دوربین نسل جدید کنترل سرعت در محورها پرتردد نصب شده که قابلیت خوانش همزمان پلاک خودرو وگزارش مستقیم تخلف سرعت را دارند.

 

جهانبخش اضافه کرد:با هشت دستگاه دوربین سرعت سنج نسل جدید،شمار دوربین های کنترل سرعت استان در مجموع به 28دستگاه افزایش یافته است. rq<cn0lЄm'>یابد.

 

به گفته این نماینده مجلس پیشنهاداتی در خصوص حذف دهک‌ها و چگونگی اجرای فازهای هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد. آنچه که قطعی شده حذف یک دهک از یارانه‌بگیران است و همچنین پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه حذف نخواهد شد و احتمال دارد این موضوع در کنار پرداخت کالاهای غیرنقدی به صورت ترکیبی در نظر گرفته شود.

وی همچنین در خصوص سناریوهای مختلف دولت برای افزایش حامل‌های انرژی تصریح کرد: در این خصوص نیز مجلس نظرات مختلفی دارد و همچنین دولت در این راستا چند مدل را طراحی کرده که به بازخوردها و اثرات اجرای آن پرداخته است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی نمایندگان معتقدند شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید تند بوده و یک بار برای همیشه اجرا شود، اما در حال حاضر دو سناریوی دیگر نیز وجود دارد که در سال آینده و سال 94 و سال 95 به ترتیب 40، 40 و 20 درصد اجرایی شود، همچنین یک مدل دیگر وجود دارد که به صورت 50 درصد در سال آینده و 50 درصد نیز در سال 94 اجرایی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها